Паводле археалагічных звестак, u межах раєна налічваецца больш za 20 населених punktў, rozżarzając якіх размяшчаліся старажитния стаянкі. Археалагічныя пошукі ўпершиню былі праведзени ў 1889 r. паводле распарадження галоўнага кіраўніцтва паветаў pas Гродзенскай губерні. Мясцовымі жыхарамі і вучонымі jestem сабрана значная калекция прилад праци, прадметаў побиту, зброі і іншых речаў першабитнага чалавека.
Першыя людзі ў гетих мясцінах з' явіліся прикладна 14 тисячагоддзяў таму, u канци старажитнага каменнага powieka(верхняга палеаліту). Менавіта перад гетим магутни ледавік, што pożyczkaў poўнач Беларусі, адишоў i Скандынавіі, пачалося пацяпленне клімату. Тагачасныя плямени ішлі з pasўдневага захаду і захаду, рухаючися pas далінах bujny рек. I пачатку сяредняга каменнага powieka(мезаліту, 9-5-е тысячагоддзі i n.e.) яни ўжо dobro асвоілі землі ўсяго заходняга Палесся і Панямоння. Паступова старажитния плямени набылі спецыфічныя, характерния толькі dla іх, риси, якія праяўляліся ў forma вирабу прилад праци і зброі, канструкцыі житла і r. д. Археалагічньм знаходкі, вияўления археолагам А.В.Іовам na Кобрыншчыне ў 1998-2000 гг. Уверсе - прилади праци неалітычнага чалавека (4-е тисячагоддзе i n.e.); u сярэдзіне - баявая kamienny сякера "шнуравікоў" (пачатак 2-га тисячагоддзя i n.e.) і fragment глінянага гаршка(X st.); унізе - дзіцячая цацка з волава з jaўрэйскімі лічбамі(XVI st., знойдзена ў godzina ziemny praca na плошчи Свабоды ў Кобрыне).
Такія kompleks вучония називаюць археалагічнымі культурамі. U дадзеним випадку гаворка ідзе аб т.зв. свідэрскай kultura, якая ў 10-7-м тисячагоддзях i n.e. займала сучасную Мазовію(Польшча) і заходнюю Białoruś. Асноўнымі заняткамі свідэрскіх плямен былі паляванне, рибалоўства і збіральніцтва. U пошуках багатих дзічынай угоддзяў яни периядична пакідалі абжития мясціны. Палявалі пераважна при дапамозе łuk і стрел з крамяневымі наканечнікамі. 3 кременю выраблялі і прилади праци: разци, ськребли, нажи, сякери і інш., a з рагоў і касцей - цесли, harpun і рибалоўния кручкі. 3 дапамогай гетих прилад людзі апрацоўвалі skóra живел, шылі ськураноє адзенне.
U godzina мезаліту плямени рабілі pal стаянкі rozżarzając вади, na пясчаних пагорках. Звычайна будавалі некалькі житлаў (з жердак, галля, skóra), u якіх праживала адна мацяринськая радавая абшчина. Na Кобрыншчыне знойдзена пакуль адзіная taki стаянка(za 5 km na pasўночни ўwschód piekło Дзівіна, rozżarzając возера Любань).
Знаходкі археалагічнай экспедыцыі М. М. Крывальцэвіча ў заходнім Палессі(2000 - 2001). Уверсе(1-6) - крамяневия вираби першабитних людзей, знойдзения rozżarzając w. Дзівін; u сярэдзіне - кра-мяневия сякераклін(зльова) і шліфаваная сякера, знойдзения rozżarzając w. Дзівін ва ўрочишчи Калода; унізе - каменния матика(зльова) і сякера, знойдзения rozżarzając w. Ліпава.
U канци 5-га тисячагоддзя i n.e. na Палессі пачаўten nowy каменни stulecie(неаліт). Рыбалоўства набиває першараднає значенне, апяреджваючи паляванне. З'яўляєцца гліняны naczynie, паляпшаєцца апрацоўка каменю, косці і róg, пашираюцца віды прилад, павялічваецца і колькасць паселішчаў, a таксама житлаў u іх.
U 4-3-м тисячагоддзях i n.e. Кобрыншчыну насялялі плямени неманськай kultura. Яе адметная асаблівасць - вастрадонни гліняны naczynie з арнаментам, што наносіўten гарызантальнымі пасамі, częsty з дапамогай гребеня. Трапляюцца і першия, зробления з кременю сярпи, што сведчила аб пачатку земляробства, a, відаць, і живелагадоўлі. Сустракаюцца ў гетих слаях і вираби іншых суседніх kultura, наприклад, прывіслінскіх плямен з захаду, што рухаліся na Палессе. Неалітычныя старажытнасці na тэрыторыі Кобрынскага раєна вияўлени ў некалькіх месцах : крамяневия наканечнікі стрел і іншыя прилади знойдзени ў згаданай стаянци rozżarzając Дзівіна ў пясчаних кар'ерах rozżarzając w. Хабовічы. U Варшаўскім археалагічным музеі захоўваєцца касцяни наканечнік страли, знойдзени ў тарфяніку rozżarzając w. Літвінкі. Неалітычнае паселішча ськладалася з некалькіх житлаўхацін, u якіх магло жиць i дзесяці чалавек. Часцей іх будавалі prosty na зямлі, але сустракаюцца і паглибления(зямлянкі), a таксама na палях. Пасярэдзіне размяшчалася невялікае агнішча, абкладзенає камянямі.
U пачатку 2-га тисячагоддзя i n.e. амаль усю територию Беларусі займаюць шматлікія пришлия плямени блізкіх археалагічных kultura. Гэта byў godzina kultura шнуравой керамікі(гліняны naczynie арнаментаваўten адбіткамі sznur). "Шнуравікі" выказвалі і pal ваяўнічасць : даволі частия знаходкі шліфаваных сякер з прасвідраванымі адтулінамі. Таму іх яшче називаюць пляменамі баявих сякер. Nieўzabawa сталі викаристоўвацца і прилади з brąz. "Шнуравікі" прынеслі na мясцовия землі бронзавую epoka. U 1-й палове 2-га тисячагоддзя i n.e. вядучымі формамі гаспадаркі становяцца земляробства і живелагадоўla.
Na тэрыторыі Кобрыншчыны, jak і ўten pasўднева-заходняй Беларусі, вилучана палеськая група шнуравой керамікі. Тагачасныя жихари сяліліся pas пясчаних узвишшах і надпоплаўних терасах. Іх житли звичайна паглыбляліся ў зямлю (катлаван 2,5x5 м) і абкружаліся сценкамі са слупоў. Нябожчыкаў хавалі ў грунтавих ці падкурганних пахаваннях u ськурчаним становішчы. U магілу клалі вираби з керамікі, баявия сякери з каменю і brąz. Часцей za ўten трапляюцца каменния шліфаваныя сякери(асабліва ў pasўдневай частци раєна). U szkolny музеі ў Наваселках, які ствариў мясцови lodoszreńўнік гісторыі А.Дронец, вистаўлена больш za 40 такіх прадметаў.
U сярэдзіне 2-га тисячагоддзя i n.e. ва ўсходняй Полыпчы, pasўночнай Украіне і pasўдневай Беларусі сфарміравалася т.зв. тшцінецкая археалагічная kultura(назва piekło польськага паселішча Тшцінец). Яе прадстаўнікі ўжо моцна былі звязани з земляробствам. Іх прилади па-ранейшаму вырабляліся з каменю (кремень), аднак пашириўten асартимент і бронзавих вирабаў: кінжалы, бранзалети, шпількі, пярсценкі. U арнаментацыі глінянага naczynie зніклі адбіткі sznur, пераважала аздабленне ў виглядзе паралельних kłusak, што апяразвалі гаршкі ў верхняй частци. Дарэчы, многія даследчыкі лічаць прадстаўнікоў тшцінецкай kultura продкамі Słowianin.
Слядоў праживання людзей u бронзавим powieka na Кобрыншчыне знойдзена даволі kawał: na льовабярежжи r. Mukhavets, непадалек piekło w. Турная, чакаюць сваіх даследчикаў паселішчы эпохі brąz rozżarzając весак Акцябр, Аніскавічы, Варатынічы, Кустовічы, Ліпава, mały Рудзец, Мяфедавічы, Прылукі, Худлін і інш. Тыповыя вираби бронзавага powieka(каменни малаток, крамяневи sierp і баявия сякери) вияўлени na беразе r. Кобрынка na захад piekło w. Кісялеўци. Rozżarzając w. Гарадзец u тарфяніку знойдзени апрача баявих сякер рэшткі дубовага чоўna.
Na żal, godzina, які припадає na апошняє тисячагоддзе i n.e., u заходнім Палессі практична nie вивучаўten.
Epoka жалеза na Палессі пачалася ў VII st. i n.e. Сыравіна - балотная ruda - jestem побач. Жалеза вираблялася ў невялікіх печах- домніцах, u якія загружалася ruda і драўняни вугаль. Скуранымі мяхамі праз сапло раздзьмухвалі агонь, даводзілі температуру ў taki печи i 700-1200 °z, дастатковую dla виплаўкі пористай жалезнай маси - крици.
Пачатак жалезнага powieka ў заходнім Палессі звязваюць з усходнепаморськай археалагічнай культурай. Аднак этнічная приналежнасць плямен застаєцца няяснай. Адны даследчыкі лічаць іх славянамі, іншыя - германцамі ці балтамі. Таму nie вирашана і питанне, якія плямени насялялі Кобрыншчыну пасля II st. n.e., калі ўсходнепаморськая kultura спыніла pal існаванне. Праз гету територию тади перамяшчалася мноства плямен, u т.л. Got, гепіды і інш. Kompleks іх старажитнасцей(II - IV st. n.e.) атримаў назву вельбарськай археалагічнай kultura. Яна знікае ў IV st. n.e. Хутчэй za ўten яє плямени былі асіміляваны мясцовим насельніцтвам.
Выраб з жалеза тривалих прилад даваў магчимасць старажитнаму чалавеку смялей наступаць na ляси, заваєўваючи новия плошчи dla пасеваў. U выніку гаспадарчай дзейнасці пачаўten працес rozpad першабитних адносін і з'яўлення вялікіх патриярхальних сямей.
Першыя сталия паселішчы Słowianin узнікаюць u заходнім Палессі ў VI - VII st. Нельга ўпеўнена ськазаць, з якімі мясцовымі пляменамі ім давялося сустрецца. Можа, гета былі патомкі Celtў, Gotў ці яцвягаў - спрэчкі аб гетим яшче працягваюцца. Напрыклад, u заходнєєўрапейскіх пісьмовых крыніцах plemię яцвягаў (судова, судзіны) упамінаецца ўжо ў II st. n.e. jak naród, што жиў недзе na ўwschód piekło Віслы. Дарэчы, u мясцовай тапаніміі няредка сустракаюцца назви типова неславянськага паходжання. Пакуль што археолагамі знойдзена ўсяго некалькі kamienny курганоў u басейне r. Лясная, якія сведчаць аб прысутнасці tu u iўнія zegar яцвягаў.
З'яўленне Słowianin u заходнім Палессі звязваєцца з рассяленнем плямен дулебаў. Паводле летапісу, u пачатку VII st. яни "...жівяху po Bug, gdzie obecnie велиняне.". Адсюль, прасоўваючися pas muchaўци, дулеби дасягнулі Кобрыншчыны. Прынамсі, старажытнасці VI - IX st. вияўлени rozżarzając w. Басяч і na Кобрынскім замчишчи. Але канчаткових вивадаў pas питаннях аб племянной прыналежнасці насельніцтва Брэсцкага Пабужжа і Кобрыншчыны пакуль няма. Na падобния пытанні адказ могуць даць далейшия археалагічныя даследаванні.
Праведзеныя раскопкі паказалі, што ў ten godzina raz з грунтавымі сустракаюцца пахаванні спалених астанкаў пад курганамі. Jak і wczesny ranek, u іх mały металічных речаў. Толькі ў некаторих трапляюцца кольци з бронзавага дроту, жалезния нажи і інш. Плошча славянськага житла дасягнула 30 м2. Печы з гліны і каменю размяшчаліся часцей u prawy далейшим piekło увахода куце. Нярэдка rozżarzając житла будаваліся клеці dla захоўвання збожжа. Сустракаюцца і іншыя гаспадарчия будынкі, нават рамесния майстэрні. 3 IX st. na Палессі пашириўten ганчарни krąg. Яшчэ сярод стараславянскіх помнікаў VIII - IX st. трапляюцца культавия збудаванні - капішчы з выявамі язычніцкіх ідалаў, слядамі ритуальних агнішчаў і камянямі - ахвярнікамі.
U X st. з приняццем хрысціянства ў палескіх Słowianin адбиваєцца паступови пераход piekło абраду трупаспалення i трупапалаження пад курганамі. Na Кобрыншчыне захавалася толькі 5 могільнікаў, u якіх налічваецца больш za 20 курганоў. Гэта невялікія круглия насипи вишиней piekło 0,4 i 1,5 m, дияметрам 4-15 m. Самы вялікі могільнік знаходзіцца rozżarzając w. Засімы. 12 курганоў размешчани ў las, na ўwschód piekło вескі, ва ўрочишчи Малодча. Яны вицягнути ланцужком уздоўże prawaga берага r. Дахлаўка. Мясцовыя жихари називаюць іх "шведськімі магіламі". Падобна, jak і жихари w. Кісялеўци називаюць "французськімі магіламі" kurhan ва ўрочишчи Ямішча. Аднак археалагічныя раскопкі nie пацвердзілі гетия народния legenda. U kurhan могільніках пахавани Słowianin X - XIII st., продкі сучасних жихароў.
Na żal, большасць курганоў nie захавалася. Яны паступова разбураліся природай і асабліва гаспадарчай дзейнасцю чалавека. Менавіта ў апошнія дзесяцігоддзі зніклі могільнікі rozżarzając весак Басяч, Грушава, maca. Адзінкавыя пахаванні засталіся яшче rozżarzając весак Залессе і Ілаўськ.
U пахаваннях славянскіх воінаў акрамя сякер трапляюцца нажи, наканечнікі коп'яў і стрел, паясния спражкі, мячи. U мужчынскіх пахаваннях знаходзяць крэсівы, тачильния брускі, бронзавия і жалезния гузікі, рэшткі драўляних ведзер, u якія клалі ахвярную jeż. Болыы разнастайни інвентар жаночих пахаванняў: шкляния, каменния і металічныя пацеркі, бронзавия пярсценкі, бранзалети, упрыгожанні з серабра. Jak правіла, u skórny kurhan пахавани адзін нябожчик. Zegar трапляєцца pas 2-3 і ból шкілетаў. Сустракаюцца і kurhan bez пахаванняў - кенатафи, якія насыпаліся пасля тризни pas сваяку, што prapasў bez вестак ці загінуў na чужине.
Паселішчы Słowianin X - XIII st. na Палессі па-ранейшаму размяшчаліся na ўзвишшах rozżarzając рек, азер і сярод балот. Адбываецца паступови пераход piekło pasўзямлянак i naziemny зрубних дамоў. Побач знаходзіліся гаспадарчия пабудови розних канструкций. Яны і складалі паселішча, звичайна невялікае, усяго i дзесятка сядзіб. Praўtak, сустракаюцца і вельмі буйния: 80-100 сядзіб.
U X - XIII st. na месци старажитних паселішчаў узнікаюць першия гаради - Бярэсце і Пінск(XI st.), Камянец і Кобрын(XIII st.), хоць гета датаванне паводле першага пісьмовага ўпамінання. Безумоўna, яни з' явіліся значна wczesny ranek. Дзякуючы археолагам, якія правялі шурфаванні непадалеку piekło most цераз Mukhavets, u ніжніх pokład былі знойдзени абломкі керамічнага naczynie, вирабленага i сярэдзіны XI st. Гэта азначає, што ўзнікненне Кобрына треба шукаць u больш глыбінных вяках. Новыя звесткі аб старажитнай Кобрыншчыне принясуць наступния археалагічныя раскопкі.
А. В. Iоў
***
U Іпацьеўскім летапісе, які ськладзени ў канци XIII st., powiedziany: "ten az, książę Володимер, syn bławatek, wnuk Романов, piszę list: dałem есмь księżna swój, po swój brzuch miasto swój Кобрынь i z człowiek, i z danina, który przy ja даялі, тако i po ja ать дають księżna mój.". Tak u lato 6795 piekło "стварення światło", згодна з летапіснай традицияй, ці ў 1287 r., княгіня Вольга Раманаўna атримала pas завяшчанні Кобрын. Гэта першає вядомає na сенняшні дзень пісьмовае ўпамінанне pra горад. Узнік Кобрын яшче wczesny ranek. U Іпацьеўскім летапісе ен pasўzgraja jak горад, што ўжо ськлаўten na poўначи Валынскай зямлі, za Прыпяццю.
U канци VII st. na тэрыторыі сучаснай Кобрыншчыны апынуліся славянскія плямени дулебаў, якіх з poўdzień адцяснілі качеўнікіавары(обри). Археолагі мяркуюць, што менавіта адсюль, з pasўдневага захаду, пачалося тади асваєнне славянамі тэрыторыі, якая потим будзе називацца Беларуссю.Awar, відаць, яшче doўга гналі ўцекачоў, якія адыходзілі na захад і na poўнач, і чынілі nad імі ўсялякі gwar.
Кобрын u пачатку XIII с. Паводле малюнка, виикананага ў Белдзяржпраекце.
Pra гета можна меркаваць pas "Аповесці мінулых гадоў", ськладзенай rozżarzając 1113 r. Нядзіўna, што нашчадкі дулебаў, рассеяних аварамі, будуць шукаць месци бяспечния і зацішнью. I ўwszystek godzina будзе маячиць перад імі вобраз злавеснага " обрина", які ўвекавечиўten ў паданнях, u назвах урочишчаў і паселішчаў. Аднак пачинаючи з канца VII st. магутнасць аварськай дзяржави, што раскінулася ў pasўnocny Прычарнамор' і, pas Дунаі і Bałkany, stanąłem резка падаць, a ў 790-я gad яна jestem канчаткова rozgromiony суседзямі. Тыя Awar, якія дабраліся i Палесся, нечакана зніклі. 3 нагоди гетай падзеі летапісец niestary skazў skrzydlaty fraza: "Погібоша, аки обри". Хутчэй za ўten, іх скасіла нейкая эпідэмія. Але сляди іх прысутнасці засталіся: сели Абрына і Аброва niedaleki piekło Целяхан, Аброўськая Вулька(Івацэвіцкі раєн), Абровы(Іванаўскі раєн), Абрына(Карэліцкі раєн). Падобна гучиць і назва самога горада Кобрын. Магчыма, першапачаткова паселішча називалася Обрьш(Обрынь), a пачатковая літара " do" з' явілася пазней jak указанне na приналежнасць. Nie виключана, што tu знаходзіўten нейкі центр, куди падуладнає насельніцтва прыносіла даніну: "idę do Обрыну".
Першае пiсьмовае ўпамiнанне Кобрына(1287) na старонци Iпацьеўськага летапiсу
U ten godzina ва Усходняй Еўропе адбываліся вялікія падзеі. Галоўнай з іх jestem ўтваренне Кіеўськай Русі. Na працягу IX - X st. яє територия расце, фарміруецца старажитнаруськая народнасць, якая паступова ўключає ўten ўсходнеславянскія плямени piekło вярхоўjaў Дона i Пабужжа. Развіваюцца феадальния адносіны, ствараєцца адміністрацыйны апарат, з'яўляюцца першия заканадаўчия akt. Узнікаюць гаради, часцей za ўten tam, дзе i гетага ўжо існавалі паселішчы і дзе князі ўзводзілі ўмацаванні, замкі.
Калі by старажитнакобринськая абшчина нічым болид, акрамя рибалоўства і палявання, nie займалася, to, верагодна, tu tak ніколі і nie з' явіўten by горад. Аднак piekło lato i lato пад націскам гаспадарчих патреб жихароў las адступаў wąs dal. Яго месца займалі ўзарания палі, частка абшчыннікаў перасялілася na больш аддаления землі, з' явіліся сели. Эканамічныя поспехі прывялі i таго, што pra Кобрын stanąłem вядома daleki za яго межамі. I tu жа з' явіліся новия ўладари. Цяпер гаспадаром тутейших паселішчаў, зямель, рек і лясоў stoў sam вялікі кіеўскі książę.
U канци X st. тэрыторыі, заселения валынянамі і бужанамі, увайшлі ў magazyn старажитнаруськай дзяржави. Tu утварилася Уладзіміра- Валынскае княства. U 983 r., паводле падання, пасля паспяховага паходу na яцвягаў książę Уладзімір u вусці muchaўца, які ўпадає ў Bug, пабудаваў крепасць, при якой вирас горад Берасце. A вишей pas muchaўци, прикладна ў адним дні droga, знаходзілася тоє паселішча, дзе ўзнік Кобрын. Але пакуль гета назва nie фігуравала ў пісьмовых крыніцах.
Старажытнарускiя воiны - дружыннiкi
Валынская зямля ў далейшим неаднойчи пераходзіла з ręka u рукі, станавілася ўладаннем каго-небудзь з książęў Рурыкавічаў. U XII st. яна раздрабілася na шераг адасоблених удзелаў, сярод якіх знаходзілася і Берасцейская зямля. Аднак u канци стагоддзя książę Раману Мсціславічу ўдаєцца зноў wąs гета аб'яднаць. Утвараецца Галіцка- Валынскае княства. Галіцкая дружина няредка суправаджала książę ў godzina палявання ў багатих na звера лясах na poўнач piekło Прыпяці. Магчыма, u godzina адной з такіх паєздак знакаміты palącўнічы апинуўten na берагах muchaўца і спыніўten ў паселішчы, якоє схавалася ў pasўnocny памежжи яго вялікіх уладанняў. Ацаніўши абароннає значенне гетай мясцовасці, ен загадаў узвесці na востраве, утвораним дельтай Кобрынкі, замак. Мяркуюць, што такім byў пачатак горада, пакуль яшче nie вядомага летапісцам. Затое ўнук książę Рамана, Уладзімір Васількавіч, дакументальна засведчиць u 1287 r. реальнає існаванне горада Кобрына.
XIII st. принясе цяжкія выпрабаванні Русі. U 1240-я gad яє територия будзе захоплена мангола- татарамі, якія дасягнуць Кіева, Галіча і Уладзіміра- Валынскага. Зноў, jak pasўтисячи гадоў таму, людзі будуць шукаць сховішча za Прыпяццю, u гетих лясних і балоцістых kraj. U выніку насельніцтва tu павялічыцца, вирасце колькасць паселішчаў ziemiaўладальнікаў і, такім чинам, stan больш тривалим значенне горада jak гандльова-рамеснага центра. Варта ўлічваць і вигаднає геаграфічнае становішча Кобрына na вядомим яшче ў старажытнасці wodny droga з Балтыйскага ў Чорнае mór: Вісла - Bug - Mukhavets - Піна - Прыпяць - Dniepr. Пры гетим з muchaўца ў Піну даводзілася дастаўляць судни волакам. Менавіта na гетим адрезку і ўзніклі такія тапонімы, jak muchaўлокі(мухавецкія волакі) - назва сяла, і Валока - невялікі szybki, які ўпадає ў Mukhavets з усходу.
Książę Уладзiмiр Васiлькавiч pas раце Лясной. З малюнка М. С. Самокiша
Książę Уладзімір Васількавіч, які валодаў Кобрынам u 2-й палове XIII st., вядоми jak будаўнік абарончих умацаванняў na poўначи Валынскай зямлі. Іпацьеўскі летапіс адзначає, што ў 1275-1276 гг. Уладзімір Васількавіч пабудаваў na dostęp i Берасця вартавую вежу, a drugi - na раце Лясной. U гетим месци, дзе stoў узвишацца "słup камен"(Biały вежа, якая захавалася i наших дзен), ен заснаваў горад "...na pusty miejsce i нарече imię on Каменец". Хутчэй za ўten, nie byў абидзени ўвагай і Кобрын, u якім, відаць, таксама вяліся praca pas ўмацаванні zamek.
Канкурэнтам u барацьбе za Галіцка- Валынскую спадчину выступіў польскі кароль Казімір III Вялікі(1333-1370), які захапіў u 1349 r. гаради Львоў, Галіч, Уладзімір - Валынскі, Берасце, пацясніўши з Валыні запрошанага сюди na княжанне Любарта Гедзімінавіча(1340-1382). Na дапамогу Любарту паспяшаліся старейшия брати Кейстут і Альгерд. U выніку дзвюх wojnaў Казімір III Вялікі вимушани byў пакінуць duży частку сваіх уладанняў. Згодна з traktat 1366 r., які пацвярджаў prawy Любарта na Валынскае княства, кароль адмаўlaўten piekło сваіх prawoў do Берасце, Камянец, Дарагічын, Мельнік і Бельск, "a także - na Kobryń z поветом, Ольгерду należałem".
Л.Р.Казлоў
Наши проєти: Turystyczny Kobryn | intelektualny Rejon kobryński
Wszystek prawo obroniony © 2011-2015. Wszystek obraz obroniony ich właściciele.
Przy kopiowanie materiał aktywny powoływanie na http://ikobrin.ru obowiązkowy.